top of page
Afbeelding Kind AI.png

Zie je een kind dat vastloopt?

Soms zie je het zó duidelijk: een kind dat anders denkt en veel vragen stelt. Dat verbaal sterk is maar sociaal minder sterk. En toch ontbreken de juiste woorden, middelen of tijd om het goed aan te pakken. Je hoeft het niet alleen te doen. Hier begint jouw volgende stap.
scholen_edited.jpg

Je vermoedt dat een kind op jouw school hoogbegaafd is. Er zijn signalen – onrust, verveling, gevoeligheid, of juist teruggetrokken gedrag. Je wilt iets doen, maar loopt tegen grenzen aan: gebrek aan tijd, twijfel over de aanpak, een team dat zoekend is.

 

Misschien heb je al gesprekken gevoerd met ouders of collega’s, misschien heb je al van alles geprobeerd. Maar de puzzel blijft onvolledig. Wat je zoekt is een sparringpartner die meedenkt, bevestigt wat je ziet en het concreet maakt – voor jou én je team.

Je herkent het gedrag, maar mist de tools

Wat helpt jou?

âš« Een frisse blik van buiten die meedenkt zonder oordeel

âš« Observatie en begeleiding van leerling(en)
âš« Praktisch materiaal dat meteen toepasbaar is

âš« Tips voor communicatie met ouders
âš« Begeleiding of workshops voor het team
âš« Tijdwinst en rust in de aanpak

Wat jij tussen de regels door ziet, maak ik zichtbaar en hanteerbaar

Met meer dan 15 jaar ervaring in het basisonderwijs en een specialisatie in (hoog)begaafdheid help ik scholen om te zien wat vaak verborgen blijft. Ik werk als coach, begeleider en sparringpartner voor intern begeleiders, leerkrachten en directies.

 

Mijn aanpak is praktisch, onderbouwd en afgestemd op het systeem waarin jij werkt. Geen theorieën waar je niets mee kunt, maar observaties, gesprekken en adviezen die direct toepasbaar zijn in de klas. Of het nu gaat om één leerling, een groepje leerlingen, het begeleiden van ouders of het meenemen van het team – ik help je de vertaalslag maken van zorg naar actie.

 

Samen zorgen we ervoor dat deze kinderen niet alleen slim mogen zijn, maar zich ook veilig, gezien en uitgedaagd voelen.

Rutger Punt

- conrector Utrechts Stedelijk Gymnasium -

"In de voorbereiding op de overstap naar het voortgezet onderwijs begeleidt Meike leerlingen om actief de leerkuil te doorlopen. De metacognitieve vaardigheden van leerlingen met een HB-profiel zijn op de basisschool vaak onvoldoende aangesproken en ontwikkelt. Meike biedt leerlingen handvatten bij deze vaardigheden. Ze is daarbij eerlijk in de uitdagingen voor leerlingen; niet elke dag is groots en meeslepend. Meike heeft hoge verwachtingen van leerlingen, erkent de strubbelingen die soms horen bij het proces van ontwikkelen en helpt leerlingen verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leren."

Yoran van der Hoofd

- leerkracht O.B.S. de Velduil te Houten -

"Ik heb als leerkracht uit het basisonderwijs een groot deel van het afgelopen schooljaar samengewerkt met Meike. Ik had een leerling in mijn klas met behoorlijk stevige hulpvragen op verschillende ontwikkelingsgebieden, en deze kwam bij Meike in begeleiding. Ik heb de samenwerking met haar als zeer prettig ervaren! We hielden over en weer zeer korte lijnen over wat er speelde bij deze leerling. Hetgeen ik deelde met haar nam ze altijd direct mee in de begeleiding, waardoor er een mooie rode draad liep door zowel de aanpak in de klas als in haar begeleiding. Het was heel fijn om zo te kunnen sparren. Dit gaf mij het gevoel er niet alleen voor te staan en écht samen te werken aan de ontwikkeling van de leerling. De verslaglegging van Meike is compleet, respectvol en positief naar het kind toe en inhoudelijk sterk. Al met al kan ik zeggen dat het inzetten van Meike naar mijn mening significant heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van mijn leerling en diens welzijn op school, en ik raad haar begeleiding dan ook zeker aan!"

bottom of page